Cel mai periculos cuvant

<<MAINE>>

„Lasa ca le calc maine” am spus in timp ce am aruncat cateva tricouri si niste bluze in dulap, sa nu fie la vedere.  Stiti cand le-am calcat? Cand am vazut ca nu se mai inchidea usa la dulap la cate haine tot inghesuiam acolo spunand ca le calc pe toate maine. Am tot amanat, amagindu-ma ca se vor calca singure sau ca problema dispare.

Cand te apuci de proiect? De maine. Si il incepi peste doua saptamani.

Cand te duci sa te interesezi de bilet/taxa/noul curs gratuit despre comunicare/etc.? Maine. Si nu te mai interesezi de loc si te minti ca oricum nu iti folosea.

Cand mergi la dentist sa-ti rezolvi problema? Maine. Si te duci atunci cand nu mai poti de durere.

As mai adauga un cuvant la fel de periculos ca maine si anume:

<<DE LUNI>>

Am un prieten care spunea prin ianuarie ca de luni se apuca de sala. Intradevar s-a apucat luni de sala, dar in aprilie. Asa m-am amagit si eu cand a fost vorba sa alerg in fiecare dimineata. „De luni ca sa incep ca lumea programul.” ma minteam de parca acea zi era ceva decisiv si influenta restul saptamanii.

Cum va dati seama cand intrati in capcana lui „de maine” sau „de luni” ?

Cand amanati fara motiv intemeiat ceva ce puteti face ACUM. Faptul ca ti-ai amintit ca trebuie sa cauti o melodie pe internet sau ca simti ca va fi mai bine daca vei incepe de luni, nu sunt motive intemeiate !

17 gânduri despre “Cel mai periculos cuvant

  1. Oricum esti cu un pas inainte prin faptul ca l-ai inlocuit pe „daca voi face …” cu ” maine voi face…”, desi e cam aiurea ca intarziem cu faptele ( suntem mai multi in situatia asta de comoditate sau de proasta anticipare a unui insucces). Daca se intampla sa imi propun ca fac ceva si o las balta raman cu mustrari de constiinta si nu ma mint niciodata cum ca ” nu imi era de folos, nu mi se potrivea …”. Iar chestia cu ” de luni”eu nu am facut-o niciodata tocmai din cauza ca ma oboseste gandul cum ca as avea o saptamana intreaga sa respect ceva, asa ca mai bine incep de azi (cand am chef, sau de maine) ca sa fiu cu un pas inainte „de luni”. E cea mai nasoala si obositoare expresie ” de luni” . Ma deprima ca urmeaza o saptaaamaanaa lunga !De miercuri ar suna ceva mai bine.

    1. N-am mai specificat de „o sa fac” sau „o sa merg”. Spre exemplu „cand te apuci de curatenie?” „O sa fac eu, dar mai incolo” Deci cand amani spre un timp indefinit, e CLAR ca nu o sa faci aia in veci.

  2. salut,
    felicitari pentru post!
    asa este maine e un cuvant foarte periculos, te face sa fii lenes 🙂
    pe de alta parte „acum” e cuvantul care trebuie sa-l folosim de cele mai multe ori!.
    numai bine si te salut.
    alin

  3. Si eu eram dupa principiul pe luni …si am inceput programul joia sau vinerea,gandind ca lunea ma scutesc de febra musculara si ma apuc serios.Si continui sa fac exercitii de aproape un an,deci cred ca nu conteaza asa mult cand incepi,ci sa incepi.Odata ce-ai inceput deja nu-ti mai pasa ca era joi sau luni sau ce era…ca deja esti prins;;)

  4. Dom’le mare adevar zici tu aici. Dar tocmai asta este firea noastra umana. LENEA…Daca am face totul exact atunci cand trebuie facut ar insemna ca nu suntem decat niste roboti cu o programare foarte iscusita. (sau chinezi, dar asta in alta poveste! 🙂 )

  5. Crec ca toate viata noastra e o insiruire de „de maine” si „de luni”. Unii chiar sunt dezamagiti cand nu primesc rezultatul „de azi”, asta e 🙂

    Ne plangem de moarte, dar nu stim ce sa ne facem cu viata.

    frumos post.

  6. Interesanta abordarea ta! Imi place mult! 🙂
    Toti trecem prin aceasta faza cand vrem sa facem toate lucrurile „maine”.
    Stii expresia: „Nu lasa pe azi ce poti face maine”? 😀 😀 😀 Este inversat sensul in mod sugestiv… :

    Eu, de cele mai multe ori rezist tentatiei de a amana problemele, insa mai cad si eu din cand in cand in capcana.

    Imi place ca intai sa-mi „onorez sarcinile” si apoi RELAXATION, BABY! 🙂

    Mult succes in terminarea treburilor de MAINE! 😉

  7. Interesant si totodata foarte adevarat acest post.Cred ca fiecare din noi am trecut odata prin situtia de a amana ceva,dintr-un motiv sau altul.Cred ca important e sa nu-ti faci din asta un obicei,pentru ca uneori anumite lucruri trebuie facute la momentul potrivit,nu mai tarziu.

  8. ma regasesc in ‘maine’ mult, si asta ma face sa fiu frustrata :)) dar trebuie cu totii sa ne luptam permanent cu ‘maine’ si ‘de luni’ .chiar ca e lenea mare. interesant post ! 😀 ai simtul observatiei. 🙂

  9. si eu ma regasesc in ” de luni” ..si spunem de luni pt ca e un inceput de saptamna nou un nou incep incare trebuie sa calci cu dreptul

Lasă un răspuns

