Eziti sa apelezi la oamenii straini?

Multi vor raspunde ca da. Suntem invatati ca prin strain sa intelegem persoana pe care o ignoram si care ne ingora la randul ei.

De cate ori ai vrut sa abordezi un strain si te-ai abtinut? Indiferent de motiv, fie ca vroiai sa afli cat e ceasul, sa il rogi sa inchida geamul in tramvai sau sa iti dea o informatie despre ceva anume. Bagi o scuza pt tine si treci mai departe sau intorci privirea. Ti-e teama de refuz sau de vreo reactie negativa. De exemplu, mai demult in Timisoara, am vrut sa intreb pe o tipa de varsta mijlocie unde se afla strada x si am ramas cu „nu va suparati”-ul in aer. Pur si simplu a trecut ca vaca mai departe ca si cum nu as fi existat. Din momentul ala ce trebuia sa fac? Sa ma tem de reactiile fiecarui strain in parte? NU !

Sunt oameni si oameni, tineti minte asta. Daca ati abordat un cacat cu ochi care v-a taiat tot elanul, nu inseamna ca trebuie sa va descurajati si sa credeti ca toti strainii vor proceda la fel.

Un exemplu bun pot oferi din experienta proprie.

In primul rand, cu preconceptia ca voi primi un refuz, mi-am alungat gandul de a cere un favor unui strain. Da, dupa cum ati citit, aveam de gand sa cer un favor unui strain. In drum spre Timisoara, am terminat de citit ultimele pagini dintr-o carte destul de voluminoasa. Asa ca odata ajuns, trebuia sa o port cu mine fara rost si era ideal daca o lasam undeva. Nu ma credeti ca mi-a venit in minte sa o ascund undeva in gara, printr-un loc mai ferit ?! 😀 Si dupa mi-a venit o idee ceva mai practica si anume sa rog vanzatoarea unui butic aflat in gara, sa imi tina cartea pana la ora 5 cand urma sa iau trenul inapoi spre gloriosul meu oras. Bineinteles ca am ezitat, incercandu-ma sa ma conving ca nu e atat de greu sa te cari cu o carte de 600 de pagini, citita si complet inutila in momentul de fata, care mai mult ma încur … la naiba, ma duc la vanzatoare ! Fie ce-o fi ! Si dupa toate scenariile, mi-am demonstrat ca nu e niciun rau daca ceri ajutor unui strain. Femeia, amabila, a spus ca e ok si la fel de ok a fost si ziua respectiva in care am umblat cu mainile in buzunar, lejer si comod.

In cadrul aceleiasi zile, deasemenea in cadrul aceluiasi exemplu, vreau sa va prezint si pe cacatul cu ochi care te face sa iti pierzi increderea in straini si sa eziti, facandu-ti scenarii, atunci cand vrei sa apelezi la acestia. In cazul meu a fost soferul unui autobuz pe ruta 18, in drum spre gara, care a oprit la semafor inainte cu 150 de metrii de statie. Evident am zis „hai sa incerc, ca am ceva de mers pana la statie, acum sta la rosu si asteapta”. I-am batut in usa si i-am facut semn politicos, in timp ce l-am intrebat frums daca POATE SA-MI DESCHIDA si ghiciti ce face cornuta? Imi face semn cu degetul „du-te-n statie”.  Si dai si fugi, fereste-te de masini si grabeste-te sa ajungi mai repede inaintea autobuzului. Ajuns acolo, fraieresteanul opreste in asa fel incat toti pasagerii sa urce la usa din mijloc ; eu am stat scai de prima usa. Evident aveam ceva de impartit cu soferul pe care, la urcare,  l-am intrebat sarcastic si cu voce tare „Ti-a fost greu sa deschizi o usa, nu?”. N-a zis nimic, cat am urcat pe langa el, probabil medita la vreo replica, care venita cu intarziere a sunat cam asa „[mormait neinteligibil] asta nu e taxi”. Sincer nu m-a intersat sa ma iau la cearta cu soferul, doar am vrut sa imi descarc naduful pt ca a fost un cacat cu ochi la faza aia. Apoi a dat replica lui mormaita si mai departe fiecare si-a vazut de treaba.

Oamenii nu sunt rai, poate au zile proaste, poate sunt cu gandul la problemele lor. Indiferent de ce ai experimentat pana acum, invata-te sa apelezi la oameni cand esti printre straini. Daca tot traiesti intr-o societate, foloseste-te de ea. Iar in cazul in care unii sunt cacati cu ochi, arata-le asta, nu tine in tine si nu iti forma preconceptii care te vor face ezitant la o viitoare interactiune.

6 gânduri despre “Eziti sa apelezi la oamenii straini?

  1. Sunt de parere ca singura metoda prin care poti evita astfel de intamplari (nu tocmai placute), este sa te bazezi numai pe tine! D-aia s-au inventat ceasurile si sunt accesibile tuturor…d-aia s-au inventat GPS-urile,nu-l mai intrebi pe X si Y „incotro?!”…au inventat astia inclusiv „impinge tava”, restaurante cu auto-servire, ca sa nu iti mai inspire cucuoana 2/2 sentimentul de repugnanta… Asa ca,mergi pe jos (e sanatos si face piciorul frumos), ia-ti un ceas, GPS (eventual o busola) si tot asa… 🙂 Ca sa n-ai parte de „bucurii”… Si in plus…iti dai seama?! L-ai facut pe nenea vedeta! Inspira-Expira! Mama prostilor e mereu gestanta… 😛

  2. Tocmai, nveti sa te bazezi numai pe tine si refuzi sa beneficiezi de faptul ca traiesti intr-o societate.

    Daca trebuie sa ajungi undeva repede si n-ai bani, ti-e teama sa rogi un sofer care tocmai pleaca dintr-o parcare. Si atunci ce faci? Alergi ca prostu ca doar te bazezi numai pe tine. Intreaba mereu, de aia ii avem pe altii in jur.

    1. Nu refuz sa beneficiez de faptul ca traiesc intr-o societate. Pur si simplu nu imi place sa depind de altii! 🙂 Asa mi-e firea… Fiecare cu stilul lui de viata! 😛

  3. La faza cu soferul…retine ca orice mijloc de transport in comun nu are voie sa faca debarcari/imbarcari decat in locurile stabilite de unitatea ce furnizeaza serviciile respective.
    Poate ar fi bine sa te obisnuiesti cu gandul ca lumea nu se invarte in jurul tau…egocentrism?…ring a bell?

    1. Avand in vedere ca in Resita opreste ditamai tramvaiul ca sa urce vreun prieten de-al vatmanului sau ca trenul de la RegioTrans a pus frana brusca in timp ce un angajat tocmai iesea grabit din gara inchizandu-se la curea, uitand probabil sa se trezeasca pt trenul de la 7:40, nu ii era greu la soferul de autobuz sa apese un buton.

      Nici pe departe egocentrism.

  4. 🙂 mi-a placut intotdeauna sa ajut …si n-am ezitat sa cer ajutor cand am avut nevoie!
    Traim in padure?! ( daca da, e ok … cer ajutor lui Tarzan! 🙂 )

    De Boc imi e sila! hi hi hi
    Asa ca …….niciodata!

Lasă un răspuns

