Procrastinarea

Va voi da niste exemple care va ajuta sa raspundeti singuri la intrebarea asta:

Am zis ca de luni ma apuc de inot, dar nu m-am mai apucat.
Am zis ca incep cartea aia, dar nu am mai citit-o.
Am zis ca ma duc acolo, dar nu m-am mai dus.
Am zis ca vorbesc cu el, dar n-am mai vorbit. Lasa ca o sa vorbesc …

Procrastinarea este amanarea inceperii unei actiuni in mod nejustificat, in special din cauza neglijentei habituale sau a lenei. Termenul deriva din latinescul procastrinatum: pro (pentru) si cratinus (ce tine de ziua de maine).

Asadar lenea voastra notorie are un nume. Este un defect de comportament, derivat din lipsa unei bune discipline interioare. Cu totii suferim intr-o oarecare masura de acest sindrom. Fiecare dintre noi are cate un mic lenes in el, care indeamna la pasivitate. Un exemplu bun este si articolul anterior, pe care il am in drafts de aproape o saptamana. Am tot amanat scrierea lui, din motive nejustificate. De ce? Lipsa disciplinei interioare ! Timp aveam, la fel si resurse.

Procastrinarea este o boala urata, care aduce cu sine un stil de viata urat. Ai de citit o carte/ de facut un filmulet / de mers pana in oras. Amani pe maine, avand iluzia ca iti oferi un timp de odihna. Odihna dupa ce? Stai cu orele pe messenger, inert, pasiv, „odihnindu-te”. Iar toata energia aia, care trebuia consumata pe activitatile pe care le aveai de facut in ziua respectiva, se converteste in PLICTISEALA. Senzatia aceea ca ai face ceva, dar nu stii ce si ca nu mai suporti sa stai locului.

Ti se da o solutie pt a iesi din starea asta: „Pai fa ce ai de facut pe ziua de azi!” iar tu afectat de sindrom te intorci in acelasi cerc vicios: „Da, da’ mi lene. Lasa ca fac maine.”

Solutia pt acest fenomen este una singura: disciplina interioara. Cred ca am repetetat de o mie de ori cuvantul asta. Cand erati mici, mergeati la scoala, faceati temele, iar mai apoi va bucurati din plin de timpul liber. Erati disciplinati de parinti. Acum ca sunteti liberi fiecare, disciplina a ramas in mainile voastre. Din pacate, multi scapa fraiele si duc o viata haotica: messenger pana la 5 dimineata, mese neregulate, timp irosit s.a.m.d. Si nu sunt multumiti deloc de viata lor.

14 gânduri despre “Procrastinarea

  1. Cunosc foarte bine fenomenul pentru ca ma confrunt cu el in fiecare zi. Cred ca amanam mai mult ceea ce stim totusi ca ne va aduce beneficii..dar pe termen lung, sau poate din teama, ne gandim ca e prea greu, e riscant, etc.

    1. Probabil tine si de acel zen. Desi eu ma refer la organizarea personala. Cand zici ca la 9 te trezesti, faci abdomene, te duci la alergat ca mai apoi la 10 sa fi pregatit sa citesti, atunci trebuie sa fi consecvent cu ce ai zis. Daca esti indisciplinat, suna ceasul la 9, dai snooze, si zici „lasa ca n-are nimic daca ma duc la 9 jumate. Doar nu se va lua nimeni de tine. Esti doar tu cu persoana ta.

      Disciplina interioara ar fi o dedublare a persoanei tale, care sa stea cu ochii pe tine si sa nu ingaduie abatarerea de la programul impus.

  2. pana la urma ce se poate amana pe maine nu e absolut necesar … societatea te va obliga mai devreme sau mai tarziu sa faci totusi ceva … cu cat iti iei mai mult timp liber acuma cu atat vei avea mai putin mai tarziu … pe durata vietii tale timpul liber e aceeasi in mare parte … intrebarea e daca il consumi tot acuma sau mai tarziu …

    1. Da, interesant punct de vedere 🙂 Inginereste calculat, cam asa iese, dar ia in calcul si hazardul. Unu care a invatat si a pierdut timp pretios cu scoala pt noua sa cariera, pierde locul la mustata in favoarea unuia care intra cu pile.

  3. pai pentru tine … dar spre eterna noastra nefericire traim intr-o societate … exemplu am oameni de 40 50 chiar 60 de ani care fac acuma facultatea … o fac pentru ei ? … nu asta e lumea in care traiesc si nu au facut-o la timpu ei (nu neaparat din lene dar probabil si de aia la unii) o fac acuma … al exemplu te-ai apucat de lucrat de la 30 de ani ca pana atunci te-ai tinut plutind de diverse joburi mici si afaceri marunte … pe la 60 si ceva de ani te trezesti ca nu ai anii de lucru sa intri in pensie … mai lucrezi in plus sau platesti in plus pentru ca ti-ai luat timp liber pe la 20 si ceva … altu nu te duci luna asta la medic cand ai o raceala simpla care se trateaza cu coldrex exonomisesti 1 ora poate … peste o saptamana faci gripa si pierzi cateva zile … totul se compenseaza mai devreme sau mai tarziu 🙂

      1. eu nu zic ca e bun sistemu … dar daca nu ai o carte de munca cat mai devreme mai tarziu s-ar putea sa regreti … nici regurile la poker nu is intotdeauna faine dar tot le respecti … sau na daca planuiesti sa castigi la loto e ok

  4. „exact. motive in plus pt a nu face nimic. acum am o scuza: “sunt obosit de la lucru””
    …ha,ha,deci scuza la scuza!Buna asta,de ce sa ma angajez daca tot vin obosit de la lucru?mai bine vin obosit facand lucruri minunate pt viata mea;de ce sa fiu platit pt oboseala cand pot sa platesc pt ea!(cel putin cat imi merge?!)
    Serios acuma,in fiecare dintre noi zace un boem care este ascuns intr-un ungher al personalitatii odata cu intelegerea faptului ca libertatea este doar un concept!Ah da,boemii nu au nevoie de autodisciplina.

  5. Shit just got real. Pe la 8 si’un pic la pc pana pe la 13 zero zero :-SS Apoi oscilez intre cele doua mai miros o carte, cant ca un tampit, stau intins, vine duminica. Ora 22:00. fuck this shit. am timp maine 😐

Lasă un răspuns

