Manipularea frizerului

Ai un frizer preferat care luna de luna iti povesteste cate ceva cu briciul la tampla. Stie cum sa te tunda, stie cum sa te ia. Chiar il saluti pe strada. Relatia dintre tine si frizer devine una stransa. El te salveaza de anxietatea aceea cu care mergeai la Ieftinica nestiind daca iesi de acolo plangand sau fericit ca de data asta ai fost tuns cum trebuie. Lui ii poti spune cu incredere „ca data trecuta.” Si te poti relaxa pe scaun, uitandu-te cu satisfactie in oglinda.

Se apropie un eveniment important. Cu incredere suni la salon, cu incredere ceri o programare la frizerul tau, cu incredere mai intrebi odata: „Si cand se intoarce din concediu ?!” Tonul de ocupat din telefonul care se afla in mana ta atarnanda nu poate acoperi strigatul de disperare: „Nuuuuuuuuu !” urmat de un ecou si un fulger care sa incheie scena.

Pleata care iti intra in ochi are un cuvant greu de spus. Te framanti, te agiti. Si … il inseli ! Primesti o recomandare. Astfel o gasesti pe alta, care tunde la fel de bine. Mainile ei de femeie te fac sa-ti placa cu un strop mai mult si ramai la ea. Si nici nu stii cum au trecut 6 luni, decat atunci cand pleaca si ea in concediu. Si … revii la fostul tau frizer. Iara este cu briciul la tampla ta, si de data asta te intreaba pe ocolite: „Ai fost plecat din tara? Ca nu te-am mai vazut pe aici”. Briciul apasa cu putere, o picatura de sudoare traverseaza fruntea, inima incepe sa bata cu putere, inghiti in sec si … il minti. Conversatia continua si el isi vede linistit de perciunii tai. „A muscat-o !” iti spui simtind ca ti s-a luat o piatra de pe inima.

Se apropie un eveniment important. Cu incredere intri in salon si ceri o programare la El, frizerul tau personal. „El nu mai lucreaza aici. Dar daca vrei … ” NU ! Nici nu vrei sa auzi. Insa mai ai sperante. Ti-ai amintit de amanta ta din acest domeniu. Si iti faci programare …

NOTA: Pana aici a fost o reprezentare inflorita si plina de metafore a situatiei. Mai departe voi explica concis despre manipularea frizerului.

Bun, cu alte cuvinte, frizerul unde ma tundeam s-a mutat la acelasi salon unde era si tipa. El tunde bine, dar nu tine cont de forma capului si mereu tunde scurt. Indiferent cum ii zici, el tunde mai scurt decat te asteptai. Tipa in schimb are experienta in urma unor cursuri facute, si tunde mai estetic. Adica nu trebuie sa stai 2 saptamani ca sa astepti sa-ti mai creasca ca sa arate in final bine. Pleci de acolo fain.

Faptul era implinit, programarea facuta, toata lumea fericita. Frizerul m-a intrebat daca l-am cautat, a insistat sa-mi zica ca a plecat de acolo si a insistat si mai mult sa-mi evidentieze ca „de acum sti unde ma gasesti”. Cu alte cuvinte a spus: asta e clientul meu. A doua tura m-am tuns la el. A inceput sa toarne despre fostul salon, barfe, chestii, chiar s-a oferit sa-mi aranjeze si sprancenele. La final, eram tuns, evident, prea scurt. Si am avut un moment de furie de genul „tu-ti cristostii ma-tii de frizer si viata !” Cei din lista de messenger au asistat la ororile pe care le-a infatisat statusul meu.

Si de atunci mi-am jurat ca merg acolo unde e mai bine, fara sa mai tin cont de manipularea celor care iti fac servicii. Asa ca m-am dus azi sa ma tund la tipa si m-am facut ca ploua. Am vazut ca s-a uitat urat si si-a dat seama ca imi place mai mult la ea. Pt gestul asta mi-ar fi naspa sa ma mai tund la el, nu de alta dar mi-ar cresta un X cu lama pe ceafa. 😀

In final te tunzi pt ca vrei sa arati bine, nu pt ca il cunosti pe unul si altul, sau ca esti obisnuit cu salonul Z. In fond si la urma urmei ei sunt niste vanzatori de servicii si nimic mai mult.

8 gânduri despre “Manipularea frizerului

  1. E bine ca nu ai avut parte de ras in cap, taieri de urechi..:)))
    Relatia cu frizerul este oarecum speciala…. in unele saloane te simti ca intr-un studio de stiri..afli o gramada de noutati…

Lasă un răspuns

