Cum dorm eu mai bine

De ceva vreme m-am apucat de o carte „Îngerul morţii, Dr. Mengele” de Mihai Stoian. Este vorba despre lagărele de concentrare naziste şi suferinţele evreilor. Este o lectură anevoioasă având în vedere notele de subsol exagerat de numeroase şi consistente (unele ocupa mai mult de jumate de pagină!), de aceea nu prea mi-am făcut timp să o citesc şi trag de ea deobicei seara când facebook-ul nu mai are nimic de oferit.

Însă am descoperit ca de fiecare dată când citesc înainte de culcare această carte despre condiţiile aspre în care stăteau prizonierii, despre paturile pline de păduchi, orele puţine de somn, mâncarea săracă şi frica de fi ucişi, propriul pat mi se pare atât de primitor şi călduros, încât în momentul în care am inchis cartea, adorm ca un bebeluş. Unii se plâng că nu pot dormi, au insomnii, adorm greu deşi au toate condiţiile pentru un somn liniştit. Şi mă gândesc la prizonierii din Auschwitz care extenuaţi, găseau refugiu în acele paturi jegoase şi păduchioase din care puteau fi oricând săltaţi şi executaţi. Cum să nu dormi bine când ştii că dimineaţa te trezeşti cu soarele în cameră, te duci la bucătarie unde îţi alegi mâncarea preferată din frigider? Cum adormeau nefericiţii din lagăre când ştiau că a doua zi vor fi treziţi de auzul bocancilor soldaţilor germani care îi îmbrânceau cu lovituri de paturi de armă şi îi scoteau afară în şuturi  la apel în mocirlă?

N-ai nicio scuză pentru un somn greu.

3 gânduri despre “Cum dorm eu mai bine

  1. salut,

    Am avut cartea cand eram acasa la parinti, acum s-a ratacit si nu o mai gasesc…
    Daca ai vrea sa mi-o imprumuti cateva ore, i-as face o copie. O copie electronica, pe care o vei primi si tu – eu as vrea sa folosesc cateva pasaje din carte pe blogul personal (de exemplu, cand i se cere dctorului sa scoata scheletul unui cadavru, si el se apuca de fiert cadavrul, si polonezii, care simtisera miros de carne, au mancat fara sa stie ce e acolo).

    Nu trebuie sa pierzi cartea din ochi, cat bem o cafea treaba e si facuta – am un scanner care scaneaza 20+ de pagini pe minut. 🙂
    Adresa de e-mail e reala, astept un reply.
    Eu sunt din Bucuresti.
    Tx!

    Cristi

    1. Salut Cristi

      Iesitul la o cafeluta ar putea fi o problema avand in vedere ca sunt din Resita. In schimb as putea sa-ti recomand cateva alternative, una fiind o bilbioteca in apropierea ta sau achizitionarea cartii de pe internet. Am gasit pe okazii.ro la 6 lei: http://www.okazii.ro/carti-de-stiinta/istorie/ingerul-mortii-dr-mengele-a124337270

      Daca iti place cartea, atunci merita un ban, oricat de putin ar fi, mai ales cand te gandesti ca o ti in mana si o adaugi la colectia de carti preferate.

      Spor la citit.

Lasă un răspuns

