Cadouri, cadouri, cadouri

Sunt cel mai neinspirat când e vorba de cadouri. Întotdeauna am fost o fire practică şi am preferat să ofer ceva de care te poţi folosi. Lipsa de inspiraţie şi amânarea până în ultimul moment ne duce în situaţii în care fie punem nişte bani într-un plic, fie vizităm locul pe care am vrut să-l evităm de la bun început: magazinul de cadouri. De acolo se iese cu cele mai inutile obiecte, de la lumânări parfumate, până la chestii decorative. Şi evident cel ce îl primeşte are o nouă problemă pe cap: „pe ăsta unde să-l mai pun?”. Ori îl înghesuie pe un raft lângă celelalte rame, lumânări şi papiţoaie, ori îl lasă în cutie şi îl face cadou mai departe.

Unii spun că e un cadou simbolic. Eu spun că asta se cheamă lene şi lipsă de creativitate. Dacă vrei să oferi ceva simbolic, fără să cheltui bani, atunci crează tu ceva, fă un cadou construit de tine, un desen, ceva personalizat. Iar dacă vrei să cheltui bani, atunci cheltuie-i cu cap şi nu îi arunca pe chestii fără valoare şi fără trebuinţă. Cea mai mare satisfacţie este să văd un prieten care poartă un tricou pe care eu i l-am făcut cadou.

Şi că tot veni vorba de cadouri practice, o prietenă a cărei zi de naştere se apropie a fost mai directă şi a spus să nu dau banii pe prostii. Am întrebat-o ce vrea şi evident din bun simţ a spus „ce vrei tu”. Odată ameninţată cu posibilitatea de a primi o vază decorativă, a cedat şi mi-a mărturisit că vrea nişte cizme. Iniţial am făcut mişto de ea, dar s-a asigurat specificând că vrea un anumit model de cizme de vară, ca nu cumva să se trezească la ziua ei cu nişte cizme de pescar. 

Acum rămâne să o văd purtându-le pe stradă la o fustă scurtă sau prin vreo discotecă. Cred că a ieşit mai câştigată, având în vedere că vaza decorativă nu prea o ajuta să arate bine în vreun fel.

Lasă un răspuns

