Cum să-ţi faci vizualizări pe blog

1. Lepşele.

Fiind nou la vremea respectivă în blogosferă, prima oară când m-am lovit de o astfel de leapşă am fost puţin dezorientat pentru că nu ştiam ce presupune. Mai apoi am realizat că se aseamănă destul de mult cu acel oracol pe care îl completam în caiete când eram mici. Este mai mult un joc şi este foarte plăcut de completat o astfel de leapşă, mai ales dacă eşti creativ. Aceasta constă în nişte instrucţiuni sau întrebări la care blogger-ul este invitat să le dea răspuns, după care acesta invită la rândul său prietenii săi bloggeri la alegere.

Avantaje: 
  • sunt amuzante şi relaxante
  • acel „Am primit o leapşa de la blogger-ul X” poate trimite la tine vizitatori.
Dezavantaje: 
  •  dau impresia de articol de umplutură uneori şi tind să fie ignorate de cititorii actuali

2. Nominalizările, concursurile sau recomandările.

Este modalitatea prin care un blogger transmite celorlalti bloggeri un „Hey, ţi-am citit articolul şi merită să spun despre el şi celorlalţi.” O astfel de nominalizare poate să ia forma de „Cele mai bune articole din săptămâna asta” sau „Articole care merită citite”. Recent am început şi eu o astfel de campanie, Călare pe bloguri.

Avantaje:
  • câştigi simpatia blogger-ilor, orice blogger se simte bine când ştie că este remarcat în spaţiul virtual
  • acele ping-back-uri vor face link direct cu articolul tău, în consecinţă vor trimite vizitatori la tine pe blog

3. Guest-post-urile.

Fenomenul acesta l-am întâlnit pentru prima oară la Emil pe blog. Presupune să fii gazda unor articole scrise de alţi bloggeri, articole în care aceştia se semnează cu blogul propriu. Mai apoi găzduiţii vor returna favorul prin acelaşi lucru. Tema poate fi impusă (asemenea unui concurs) sau la alegere.

Avantaje:
  • este o modalitate bună de interacţiune între bloggeri
  • dacă te faci remarcat printr-un articol scris la o gazdă poţi atrage cititori care vor să te citească şi la tine pe blog
Dezavantaje:
  • este dificil de organizat, mai ales dacă ai de găzduit mai mulţi bloggeri sau dacă eşti nevoit să scrii un guest-post până la un anumit termen

4. Circul.

E simplu. Iei un semi-analfabet cu probleme la mansardă, care evident are un blog, îl critici într-un articol şi mai apoi laşi vizualizările să curgă. Cu ego-ul rănit cu siguranţă va riposta şi va porni polemici usturătoare. Toţi participanţii la discuţie vor reveni de nenumărate ori să vadă ce replică li s-a mai dat. Şi nu numai ei, având în vedere numărul de spectatori care pur şi simplu urmăresc ce se întâmplă şi mănâncă popcorn.

Tot ce trebuie să faci este să întreţii conversaţia, să mai arunci ocazional gaz acolo unde focul se stinge şi eventual să o opreşti când ţi-ai îndeplinit scopul. Paradoxul este că cel vizat în articol se auto-promovează, trimiţând link-uri la apropiaţii lui „ia uite ce a scris ăsta despre mine” şi prin urmare va aduce noi participanţi la discuţie şi implicit noi vizualizări.

Ca o paranteză, cel mai mare număr de vizualizări l-am făcut cu un astfel de articol, întrecând recordul de 499 de vizualizări făcut atunci când era în desfăşurare campania Noul Rom cu steag american.

 
 
 
 Avantaje:
  • o polemică este cel mai puternic mod de a atrage vizualizări creând dependenţa participanţilor de a vedea ce replică li s-a mai dat
  • victima va angrena în discuţie apropiaţi care să-i ia apărarea, alimentând astfel activitatea de pe blog
 Dezavantaje:
  • ca să creezi o polemică trebuie să laşi dreptul la replică şi din păcate standardele conversaţiei vor coborî în funcţie de nivelul celui vizat.
  • în ceea ce priveşte vizualizările, este vorba de cantitate şi nu de calitate

5. Comentatul pe alte bloguri.

Şi asta e simplu. Îţi dedici o parte a timpului să sari din blog în blog şi să-ţi dai cu părerea despre ce au scris colegii tăi internauţi. Autorii blogului vor fi curioşi să vadă cine le-a comentat, iar dacă comentariul e pertinent va atrage atenţia şi celorlalţi. Ţineţi cont că acele comentarii de genul „tare articolul” care sunt lăsate doar de dragul de a fi lăsate sunt adesea ignorate.

Avantaje:

  • te remarci în blogosferă ca fiind un membru activ
 Dezavantaje:
  • am observat recent că wordpress-ul are un sistem de notificări asemenea facebook-ului, dar pe alte site-uri, comentariile sunt greu de urmărit, mai ales dacă s-a comentat la un număr mare de blog-uri.
  • raportul dintre citit+comentat şi numărul de vizualizări care îţi vin în urma acestei activităţi este destul de slab
 

6. Facebook, Messenger şi alte reţele de socializare.

Unde poţi să anunţi tot poporul că ai scris un articol nou dacă nu la statusul de Messenger sau pe wall-ul de pe Facebook? Cu cât mai mulţi prieteni cu atât mai bine, acestea sunt căile de promovat în masă.

Avantaje:
  • ai acces la un număr mare de oameni la care poţi promova simultan fără mari bătăi de cap
 Dezavantaje: 
  • fiind vorba de multe persoane, majoritatea probabil nu vor fi interesaţi de ceea ce promovezi tu, de aceea apare fenomenul de spam.
Anunțuri

11 gânduri despre “Cum să-ţi faci vizualizări pe blog

  1. Ai uitat sa mentionezi faptul ca poti avea un PR daca e un blog/site la care lucreaza mai multi oameni si e un proiect sponsorizat.Imi place articolul tau dar sincer trebuia sa il faci dintr-o mainiera mai personala adica ce ai facut tu,ce moduri de promovare recomanzi tu si care crezi, din punctul tau de vedere ca e cea mai eficienta .App, ,tare articolul” :))

      1. ai putea scrie un articol dsepre guest post-uri daca esti un mester asa priceput?:))multi sunt interesati cum” se fabrica”,de la ce pornesc ,cum se scriu si alte chestii d’astea?:)mai detaliat:):D

  2. Mulţumesc lui Tudor „StauPeNet” pentru îndrumare!
    Îmi place articolul, e bine documentat şi subscriu metodelor.
    Le-am încercat pe toate. Metoda „Polemicus Augustus”, este de departe cea mai tare, dar tot de departe şi cea mai dăunătoare!
    Poţi să pierzi în credibilitate într-o singură zi, tot ce ai câştigat muncind ca albina, într-un an! Pe lângă credibilitate, mai poţi ajunge şi de la PR4 la PR „N/A”. Am văzut asta, în ultima vreme, la vreo câteva situri. Poate că au fost cauze multiple, dar asta e una care garantează „succesul”…

    Îmi cer scuze că am „aterizat” (ablogizat? 😀 ) atât de târziu aici. Sunt convins că mai am şi alte „bunătăţi” de savurat. Îmi fac şi eu timp cum pot. 🙂
    Mult succes pe mai departe,
    Şerban Stănescu

    1. Legat de metoda „Polemicus Augustus”, ai mare dreptate si ceea ce ai spus tu se aplica mai ales celor care vor sa afiseze un aer profesional in spatiul lor virtual. Atentia oferita oamenilor de proasta calitate poate dauna imaginii blogului/site-ului. Momentan blogul acesta este unul personal, dar asta se va schimba cu timpul.

      Esti invitatul meu sa citesti in continuare si multumesc de vizita !

  3. Mulţam pentru răspuns! Oricum, am trecut blogul în baza de date şi în limita timpului disponibil (= când am obosit şi m’apucă surfingul! 🙂 ), voi reveni! Cred că îl trec şi pe RSS…

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s