Abilităţi de comunicare – PARTEA I

Am împrumutat cartea Abilităţi de comunicare de Allan & Barbara Pease de la un prieten şi am parcurs într-o zi cele 100 de pagini. Conţine nişte informaţii interesante pe care vreau să le expun pe blog sub o formă concisă, citibilă în mai puţin 15 minute.

I. CUM SĂ FACI OAMENII SĂ SE SIMTĂ IMPORTANŢI

Oamenii sunt interesaţi în primul rând de propria persoană. De aceea oamenilor le place atât de mult să vorbească despre ei înşişi. Abordează-i pe ceilalţi dintr-o poziţie care să arate că ştii ce gândesc şi ce vor.

Complimente sincere. Când rosteşi numele unei persoane, aceasta nu numai că va fi mai atentă la ceea ce urmează să ziceţi, dar va reţine mult mai bine informaţia pe care o primeşte. De asemenea un compliment urmat de un „pentru că”, va fi mult mai credibil.

Respingerea unui compliment este interpretată ca o respingere personală a celui care îl face. Aşadar acceptaţi-l şi mulţumiţi sincer.

Cum să asculţi efectiv. De multe ori nu avem răbdare să ascultăm până la capăt. Ei bine, cei care rezistă tentaţiei de a interveni sunt mult mai câştigaţi întrucât la final, cel care vorbeşte s-a simţit ascultat şi îşi va percepe interlocutorul cu ochi mai buni.

Ascultarea activă presupune încurajarea interlocutorului să continue atunci când se opreşte, confirmând cele spuse de el şi arătându-i că îl înţelegi. Menţineţi contactul vizual şi aplecaţi-vă spre interlocutor.

Cum să spuneţi mulţumesc. Vorbiţi clar, nu lăsaţi loc niciunei indoieli în mintea persoanei că mulţumirile nu sunt sincere. Privind în ochi persoana respectivă o convingeţi de sinceritatea voastră, iar o mică atingere cu mâna a cotului ei va întări mulţumirile, care vor fi ţinute minte mai bine. De asemenea puteţi personaliza mulţumirile adăugând numele persoanei respective.  

II. CUM SĂ FIŢI BUNI INTERLOCUTORI (partea I)

Subiectul preferat al fiecăruia este propria persoană. Fiţi buni ascultători şi scoateţi din vocabular cuvinte precum „eu” sau „al meu” şi înlocuiţile cu „tu” sau „al tău”. Încurajaţi-i pe ceilalţi să vorbească despre ei.

Cum să puneţi întrebări importante. Evitaţi întrebările închise (ex. „Îţi place vara?”, „Ai fost acolo?”) care ar aduce cu sine răspunsuri scurte şi seci precum „da” sau „nu”. În schimb încercaţi să ajutaţi conversaţia folosind întrebările deschise precum „în ce fel?”, „cum …?” sau „ce părere ai despre … ?”

Cum să începeţi o conversaţie. Oamenii îşi formează 90% din opinia lor despre tine în primele patru minute după cunoştinţă. Atunci când abordaţi o persoană aveţi de ales doar trei subiecte de deschidere: situaţia respectivă, cealaltă persoană sau voi înşivă. Cele trei modalităţi de a începe sunt: să p uneţi o întrebare, să vă spuneţi o părere sau să faceţi o afirmaţie. Dacă cineva nu te întreabă nimic despre tine, familia, bunurile sau ocupaţia ta înseamnă ca nu-l interesează. Când începi o conversaţie nu te oferi să dai informaţii despre tine decât dacă eşti întrebat.

Punţile. Oamenii care dau răspunsuri scurte la întrebări deschise pot fi ajutaţi oferindu-le o punte pentru a-i face să continue. Punţile sunt defapt o versiune prescurtată a întrebărilor deschise. Exemple: „Adică…?” . „De exemplu…?” , „Deci…?” etc.

Înclinaţi-vă în faţă cu palma întinsă când rostiţi puntea. Înclinaţi-vă spre spate şi tăceţi după ce aţi folosit-o.

Cum să menţineţi interesul celorlalţi în conversaţie. Vorbiţi-le oamenilor numai despre ceea ce îi interesează pe ei, nu despre ceea ce vă interesează pe voi. Dacă vă duceţi la pescuit, e inutil să puneţi în cârlig ca momeală ceva ce vă place vouă să mâncaţi.

Anunțuri

3 gânduri despre “Abilităţi de comunicare – PARTEA I

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s