Abilităţi de comunicare – PARTEA II

abilitati de comunicare

Pentru cei care au ratat prima parte aveţi aici Abiliăţi de comunicare – PARTEA I. 

II. CUM SĂ FIŢI BUNI INTERLOCUTORI (partea I)

Cum să câştigaţi spontan încrederea în oameni. Tuturor le plac cei care zâmbesc tot timpul. S-a dovedit că o reacţie pozitivă faţă de o faţă zâmbitoare este îndrădăcinată adânc în creier. Un zâmbet spune „Sunt bucuros să te văd şi te accept”. De aceea, a zâmbi în mod regulat este o deprindere importantă, care trebuie dezvoltată ca parte a repertoriului limbajului corporal chiar şi atunci când nu aveţi chef să zâmbiţi pentru că influenţează direct atitudinile celorlalţi şi felul în care reacţionează faţă de voi.

Cum să simpatizaţi cu oamenii. Majoritatea oamenilor vor ca ceilalţi să simpatizeze cu ei sau cu interesele lor şi să se simtă înţeleşi. Chiar dacă nu sunteţi de acord cu reacţia unei persoane în momentul respectiv, şansa de a o dezarma creşte considerabil atunci când îi aduceţi la cunoştiinţă că aţi simţit sau aţi trecut prin acelaşi lucru prin care trece ea şi că aţi descoperit o soluţie care acum vă face să vedeţi lucrurile în mod diferit. Astfel evitaţi conflictele de idei.

De asemenea în situaţii conflictuale, hotărâţi-vă să fiţi de acord cu toată lumea, confirmaţi adevarul văzut de persoana respectivă, acceptând dreptul la opinie al celui care vă critică. Spre exemplu: „Vasile, cum ai putut să-ţi cumperi un Iphone5? S3-urile sunt mai ieftine şi mai fiabile şi folosesc Android.” Fie ar urma o dispută despre ce telefon e mai bun , fie s-ar dezarma situaţia prin următoarea replică: „Înţeleg părerea ta şi îţi dau dreptate. S3-ul e un telefon mai versatil, dar mie mi-a plăcut întotdeauna firma Apple.” Celălalt îşi simte opinia ascultată, simte că i s-a dat dreptate, iar tu ţi-ai zis părerea ta fără a mai fi contrazis în continuare într-o dezbatere interminabilă.

Cum să creaţi „energii” pozitive în jurul vostru. Oamenii îşi formează 90% din  prima părere în primele 4 minute de la cunoştinţă. Spuneţi, sigur pe voi, cine sunteţi (şi cu ce vă ocupaţi). Nu vă autominializaţi printr-o caracterizare de felul: „Sunt doar o gospodină… „. Spuneţi în schimb „Sunt mama a doi copii frumoşi şi partenera de viaţă a lui Ion.” Dacă voi nu vorbiţi pozitiv despre voi, nimeni nu o va face. 

De asemenea fiţi entuziaşti şi nu criticaţi persoana sau ideile ei. Dacă o persoană menţionează un rival, lăudaţi părţile bune ale acestuia. Dacă nu puteţi spune ceva pozitiv, mai bine nu spuneţi nimic. Nu încercaţi să vă ridicaţi doborându-l pe altul.

Încă ceva: Nu bârfiţi ! Dacă simţi plăcerea de a vorbi lucruri frivole despre anumite persoane, gândeşte-te că cel care te aude, se va gândi că şi el poate fi vizat la rândul lui în astfel de discuţii în absenţa acestuia. Oamenii vor să aibe încredere în interlocutor şi nu să se simtă ameninţat că ceea ce va spune va fi subiect de can-can pe viitor.

Cum să-i determinaţi pe oameni să spună „DA”.  Oamenii se lasă convinşi mai degrabă de lucrurile pe care le descoperă ei înşişi decât despre ce le spun alţii. Nu trebuie decât să puneţi întrebări potrivite, care să-i conducă la concluzia potrivită. Agenţii de vânzări mai conving oamenii, punându-le întrebări de genul „Te interesează să câştigi bani?” sau „E corect să spun că doreşti fericirea familiei tale?„, întrebări care evident vor primi un DA mare, urmat de o întrebarea care ascunde interesul agenului şi căreia i se răspunde mai greu cu NU.

De asemenea, daţi din cap când puneţi întrebări de tip DA sau când ascultaţi răspunsurile şi veţi observa o reacţie de oglindire la interlocutor ceea ce îl va influenţa în mod pozitiv.

Oferiţi o opţiune între doua DA-uri. „Ar fi mai bine să ne întalnim la 2 sau mai bine la 4?” Celălalt poate alege o oră la CARE VREA. O întrebare de genul: „Vrei să ne întalnim la ora 2?” S-ar solda fie cu un DA, fie cu un NU.

 

 

Anunțuri

Un gând despre “Abilităţi de comunicare – PARTEA II

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s