Pregătiţi măruntul. Se cerşeşte pe rupte şi în .ro

Scopul extrinsec al oricărui autor de blog sau site este să se facă citit şi implicit să adune cât mai mulţi vizitatori. Am scris într-un articol mai vechi despre cum să-ţi faci vizualizări pe blog, însă nu bănuiam nici pe departe în ce hal se va degrada goana după accesări.

Dacă nu ai un PR mare cu ajutorul căruia să fii găsit cu uşurinţă pe Google, şansa ta de a-ţi promova site-ul este reprezentată fie de comunităţile care se ocupă tocmai cu această promovare (spre exemplu toateblogurile.ro), fie Facebook-ul care este mina de aur a vizualizărilor.

Un like sau share din partea oricărei persoane poate însemna câteva vizite în plus, având în vedere că orice activitate pe facebook este contorizată pe newsfeed-ul multor perosane. Faptul că dai un like sau share denotă că eşti impresionat de materialul pe care tocmai l-ai distribuit şi consideri că merită arătat şi altora, nu? Ei bine, aici începe măgăria !

Cele 3 metode prin care să NU încerci să-ţi promovezi site-ul prin facebook:

1. Metoda surdo-mutului. Ştiţi cerşetorul ăla surdo-mut care vine la tine la masă fix în momentul ăla în care încerci să-ţi savurezi cafeaua şi îţi bagă în nas un carton rupt dintr-o cutie de banane, pe care scrie un mesaj pe care oricum nu îl citeşti? Acelaşi carton virtual ţi-e vârât în mijlocul ecranului fix când ţi-e lumea mai dragă şi te pregăteşti să citeşti un material. De obicei este o casuţă care îţi cere să dai like la pagina de facebook a site-ului respectiv. Este inofensivă, eventual iritantă, spre deosebire de ororile ce urmează în ceea ce priveşte promovarea pe facebook.

Mai sunt unele site-uri unde apare o căsuţă care oferă pdf gratuit dacă te inscrii la newsletter, aia nu deranjează şi deobicei este discretă. Dar bineînţeles am văzut excepţii grosolane în care, pe lânga ditamai chenarul care îţi curgea prin monitor, apăreau alte 2 căsuţe alternative care te invitau la acelaşi lucru. Şi ca şi cum nu ar fi fost de ajuns, banner-ul site-ului promova acelaşi rahat, iar în partea dreaptă a site-ului, într-un chenar era… vă las pe voi să ghiciţi.

2. Metoda DACĂ. Ai o poză de căcat şi totuşi vrei să primească multe like-uri? „Foloseşte sintagma „like and share dacă eşti de acord” şi cu siguranţă vei găsi suficienţi fraieri care simt nevoia să demonstreze ceva condiţionaţi de acel DACĂ. „Apa e udă, like dacă eşti de acord„, şi fanul Paul Walker, fiind de acord, dă like and share pentru că automobile şi tre să arate lumii că e în asentiment cu mesajul transmis. Poza cu un câine mort, călcat de o maşină la roţile căreia probabil a sărit să latre. Mesaj: „Opriţi eutanasierea câinilor ! Share dacă eşti de acord. Dacă ignoraţi asta, nu aveţi inima„. Cum să nu am eu inima, like and share frăţică ! Poză cu 3 vedete autohtone. Mesaj: „Comment pentru X, Share pentru Y, Like pt Z. Cine câştigă„. Eu ţin cu Y cum să nu dau şer !

0429091807303. Metoda spălătorului de parbrize. Cu găleata de apă după el şi ascuns după perdeaua oferirii unui serviciu, acest tip de milog nu face altceva decât să cerşească. Varianta virtuală a milogului spălător de parbrize este reprezentată de site-uri de ultimă mână, care mimează un serviciu pe care ţi-l fac, dar principala lor funcţie este să cerşească share-uri. Bez.ro este un exemplu clar al unui site care se vrea de divertisment dar se hrăneşte cu share-uri obţinute de la vizitatori naivi, care manipulaţi prin curiozitate au vrut să vadă neapărat acel video cu „Nu o să-ţi vină sa crezi ce a păţit fata când a deschis uşa.  Dă-i SHARE ca să poţi vedea video-ul”, un clip plictisitor, vechi de 4 ani, văzut de toţi şi copiat de pe Youtube.

Am observat că se dă o adevărată luptă de rezistenţă împotriva acestor măgării. La secţiunea de comentarii poţi citi înjurături care nu credeai ca pot exista, iar printre ei există mereu un bun samaritean care postează link-ul către Youtube, pentru acelaşi clip. Este o luptă nobilă, dar răul trebuie ucis din faşă şi nu ar exista dacă nu ar fi atât de mulţi debili care să se lase pradă curiozităţii. Acest tip de site-uri funcţionează exact ca link-urile virus care se propagă prin accesarea unei poze cu tentă sexuală şi simbolul video. Şi mulţi intră să vadă ca şi cum facebook-ul este locul perfect să se lăbească şi se trezesc că au share-uit la toată lista o poză cu un cur.

nu ai sa crezi

Există 3 tipuri de nesimţiţi care merg pe reţeta „like/share dacă vrei să vezi”:

           1.Site-urile cu video-uri care imită Youtube-ul, care folosesc clipurile de pe Youtube şi la care trebuie să le dai like/share ca să vezi clipul PE Youtube.

           2.Site-urile de bancuri care imită 9gag-ul, care necesită like ca sa poţi accesa o glumă de căcat luată de pe alt site, sub pretextul că trebuie să ai peste 13 ani. 

           3.Site-urile care imită pe cele de dezvoltare personală, cu articole copiate de pe internet şi care necesită, aţi ghicit , like and share ca să le puteţi accesa. În categoria aceasta avem nuaisacrezi.ro cărora le dedic o mare muie pentru că sunt o ruşine pentru blogosferă.

De asemenea există furturile de like şi te trezeşti că îţi apar noutăţi de la Aurel Temişan, un cântereţ de care nu ai auzit niciodată, dar în mod misterios ai dat like. Şi bag mâna în foc că aceste site-uri de cerşit like-uri sunt implicate în astfel de mizerii şi implicit au profit.

Ca şi concluzie: în primul rând dacă eşti autor pe propriul site, promovează-te prin calitate, nu forţa cititorul să îţi dea like. Crede-mă că dacă îi place ceea ce scri sau postezi, va da singur like, fără să îi bagi pe gât tot felul de scheme şi manevre ; În al doilea rând, în ceea ce priveşte cancerul de tipul bez.ro, este numai vina celor care cad în capcană şi le fac jocul unor oameni care fac mii de vizualizări şi probabil bani de pe spatele lor. Consideraţi că vreţi să beţi apă de la cişmea şi se interpune un individ care spune că tre’ să plăteşti ca să bei din ceva ce deja era gratis. Refuzaţi să accesaţi ceva ce oricum puteţi primi gratuit, fără să plătiţi acel tribut în share. Ca soluţie, mereu am raportat ca spam activitatea asta pe newsfeed şi în cazuri extreme am sters din lista ingoranţii cărora nu le păsa dacă li se umple profilul cu mizerii.

Anunțuri

2 gânduri despre “Pregătiţi măruntul. Se cerşeşte pe rupte şi în .ro

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s