Arta de a vinde nimic sau arta invizibilă

Agenții de vânzări trebuie să fie foarte buni oameni de marketing, ca să vândă orice, de la capace de ruj și ulei de gătit până la automobile și prestări de serviciu. Dar de departe, cei mai buni vânzători sunt cei care trebuie să facă bani fără să aibe ce să vândă. Și reușesc făcând asta. 

Un exemplu tot mai des întâlnit este vânzătorul de promisiuni. ”Vrei să aflii cum poți să faci bani stând acasă? Eu am reușit să câștig 2000 de lei pe lună stând în fața calculatorului! Află secretul, cumpărând broșura X în format pdf, la numai 29 de lei.” Broșura X, mai pe scurt, te invită să vinzi la rândul tău vise. E ca și în bancul cu semințele de măr care sunt vândute unui individ sub pretextul că îl fac mai deștept. Consumându-le, acesta realizează că a fost păcălit și că de banii ăia putea să-și ia chiar 2-3 mere întregi. Vânzătorul, sigur pe el, îi spune: ”Vezi, deja își fac efectul.”

lana newstronDacă am crea o scală ca să vedem la ce nivel s-ar afla acești vânzători de promisiuni, atunci următoarea categorie de escroci s-ar afla în Olimp, deasupra tuturor. Recent, tot internetul rage de indignare vis-a-vis de un artist care crează și vinde opere invizibile. Din câte știam eu, arta este un mod de a exprima un sentiment sau emoție, fapt din care rezultă o operă de artă (pictură, dans, melodie, poezie etc.). Ei bine, doamna din imagine, pe numele de Lana Newstrom, este un mare artist care vinde nimic la prețuri de cocaină, substanță pe care probabil a consumat-o înainte să pună în aplicare planul acesta.

Mai jos aveți un print screen al magazinului ei online de opere invizibile. Deasupra se poate observa cum autoarea se citează singură: ”Doar pentru că nu vedeți nimic, nu înseamnă că nu am depus ore de muncă lucrând la respectivele opere. – Lana Newstrom, artistă”. De ce nu? Cine știe când vreo puștoaică rămâne fără citate pentru poza de profil. Mai jos aveți expuse operele, fiecare diferențiată de un nume. Operele în sine reprezintă o imagine goală cu o rezoluție de 4000 x 2741. Prețul nu este afișat, probabil acesta se comunică ulterior.

lana newstron art

În orice caz, recomand fanilor de artă invizibilă să se grăbească, căci ”Water Pipes” s-a vândut, iar pentru ”Transparency” am făcut eu comanda. Oricât ar fi prețul, consider că am suficienți bani depozitați în seiful meu imaginar păzit de doi dragoni care știu să cânte manele la cerere. De asemenea sunt curios dacă opera de artă vine tot printr-un curier imaginar sau va fi unul real care imi va înmâna un plic gol și o factură.

Lasă un răspuns

