10 motive pentru care să bei limonadă în fiecare dimineaţă

Ştim cu toţii că lămâile oferă multe beneficii pentru sănătate, iar în mod surprinzător această simplă băutură poate să facă minuni pentru corpul tău. De ce să nu înlocuieşti un celebra ceaşcă de cafea de dimineaţă cu un pahar de limonadă? Iată câţiva factori pozitivi pe care să îi luaţi în considerare:

1. Îmbunătăţeşte sistemul imunitar. Lămâile conţin o doză mare de vitamina C, foarte bună împotriva răcelilor. De asemenea este bogată în potasiu, ceea ce îmbunătăţeşte activitatea creierului şi a sistemului nervos şi ajută la controlul tensiunii arteriale.

2. Echilibrează pH-ul. Bea o limonadă în fiecare zi, iar în timp aciditatea din corp se va reduce. Lămâile sunt printre cele mai alcaline produse comestibile. Deşi ele au acid citric, acesta nu va crea aciditate în corp, odată ce este metabolizat.

lemons-are-good

3. Te ajută să slăbeşti. Lămâile au un conţinut mare de fibre pectin, care ajută la stoparea senzaţiei de foame. De aici şi stereotipul modelelor care beau apă cu lămâie.

4. Ajută la digestie. Sucul de lămâie spală reziduriile din intestine şi încurajează ficatul să producă fiere, un acid necesar pentru digestie. O digestie sănătoasă reduce arsurile la stomac şi senzaţia de constipare.

5. Este un diuretic natural. Consumul de lămâi duce la nevoia mai deasă de a urina, ceea este esenţial pentru eliminarea toxinelor din organism.

6. Curăţă pielea. Vitamina C ajută la diminuarea ridurilor şi a petelor. Apa cu suc lămâie curăţă toxinele din sânge şi ajută pielea să se păstreze sănătoasă.

7. Ţine respiraţia proaspătă. Şi nu numai asta întrucât poate diminua durerile de dinţi şi gingivita. De asemenea poate înălbi dinţii, dar cu riscul ca acidul citric să erodeze smalţul.

8. Ajută la problemele respiratorii. Apa caldă cu lămâie ajută la vindecarea infecţiilor pulmonare şi atenuează tusea. Este benefică pentru cei alergici sau cei care suferă de astm.

9. Te ţine ZEN. Vitamina C este prima din substanţele ce se epuizează atunci când mintea şi corpul sunt supuse la stres. După cum s-a menţionat lămâile sunt pline de vitamina C.

10. Te ajută să scapi de dependenţa de cofeină. Majoritatea oamenilor care s-au obişnuit să consume limonadă, au observat că le-a dispărut nevoia imperioasă de a consuma cafea.

De ce este indicat să se folosească apă caldă şi nu apă rece cu sucul de lămâie? Temperatura produce un factor de şoc şi stres corpului, iar acesta are nevoie de mai multă energie pentru a procesa apa rece.

Reţeta e simplă: un pahar cu apă caldă (nu fierbinte) şi suc dintr-o jumătate de lămâie.

7 gânduri despre “10 motive pentru care să bei limonadă în fiecare dimineaţă

  1. Super articolul! Dar tu ai renuntat la cafea si bei, zilnic, aceasta limonada? 🙂
    Voi incerca si eu sa schimb cafeaua de dimineata cu limonada, macar cateva zile pe saptamana.

    1. Ma bucur ca ti-a placut articolul. Inainte consumam limonada cu miere si ma simteam mult mai bine. Si intradevar apa cu lamaie a avut efect de inalbire a dintilor. Cat de curand voi reveni la aceasta „dieta”.

  2. N-aș putea înlocui cafeaua de dimineață decât dacă s-ar inventa mașinăria pe care s-o programez seara, să-mi livreze băutura dimineața. 🙂 Altfel, n-am șanse. Dar mănânc lămâi multe, chiar mă întrebam dacă ele-s vinovate de distrugerea smalțului de pe dințișorii mei. S-ar părea că da. 🙂
    Altfel, m-am ridicat după citirea titlului să face o limonadă cu apă plată la temperatura camerei. Prințesa mea e încântată că știe și mama să facă așa ca pe terasă! 🙂 Uneori mă întreb unde mi-e capul…. 🙂

  3. Aveam si eu obiceiul sa beau limonada cu miere, stiam de cateva din beneficiile ei. Pacat ca n-am fost suficient de motivata ca sa il mentin. Pot spune ca m-ai convins sa reiau acel obicei, cu articolul asta. 🙂

  4. Copilul meu facea amigdalite o data la doua luni si de cand bea limonada nu mai avem problema. Chiar si cand e un pic racit imi cere el sigur limonada cu miere si se vin deca imediat (Are 8 aní )

Lasă un comentariu