12 motive ca să nu fi casier la supermarket (partea 1)

Dacă stai prost cu nervii ia-ţi adio de la job-ul ăsta pentru că următoarea listă este pe bază de stres, la fel ca şi diabetul, ulcerul sau vreo cardiomiopatie ischemică.

1. Graba! Dacă eşti o persoană care vrea să fie lăsată în pace, ei bine, pot să-ţi zic: bine ai venit în IAD ! Mâini veşnic întinse spre tine, indivizi grăbiţi care îţi bat in cap tarabana cu degetele pe bandă, în timp ce un bătrân încearcă să-şi întreacă recordul la scos banii din portofel în slow motion şi priviri pline de ură care te fac responsabil pentru coada creată ,chiar dacă vita al cărei rând este s-a trezit că e momentul potrivit să-şi aranjeze meticulos lucrurile prin portofel înainte de a-ţi da banii. Iată ce te aşteaptă dragă viitor casier de supermarket. Perpetua stare de alertă şi valul de oameni care te sufocă. Bucuros că nu mai ai clienti, urgenţe personale, precum o ţigară sau o pişare, îţi sunt negate de un moşulică sprinten pe care nu poţi să-l refuzi (vezi fişa postului), dar care şi-a uitat voinicia în momentul în care scoate rând pe rând bacnotele,  aşteptând cu calm un oarecare puhoi de oameni care să-l facă să plece mai departe şi care să te facă pe tine să rămâi captiv şi mereu disponibil.

2. Atenţia distributivă. De ce credeţi că 90% din casierii din supermarket-uri sunt femei? Pentru că femeile sunt AS la vorbit şi ascultat în acelaşi timp. Ele sunt capabile de multitasking, în timp ce un bărbat se scurtcircuitează rapid când este suprasolicitat. Evident există şi conceptul de ADAPTABILITATE, dar este un proces dureros, mai ales când asta implică următoarea ecuaţie:

(O vită care nu înţelege ce scrie pe bon şi foloseşte mai multă energie să urle decât să gândească + O hoaşcă grăbită care îţi flutură banii în faţăUn troglodit care consideră că un casier ştie tot ce se întamplă în magazin şi e momentul potrivit să întrebe dacă făina X are gluten sau nu + colegul de tură care te întreabă ceva ce nu mai auzi pentru că ţi-a crescut tensiunea şi îţi ţiuie urechile) totul înmulţit cu Hoarda de clienţi în frunte cu un bou care nu mai are mult până să se suie pe raft în timp ce răcneşte din toţi plămânii ” Mai chemaţi o casieră !!!” 

3. Nu ai bani de rest. Orice om care lucrează cu banii porneşte cu un fond de casă care să îi permită să dea un eventual rest. Concepţia greşită este că un magazin mare presupune fonduri nelimitate, un seif plin cu bani de schimb, pe care casierul şef îi întoarce cu lopata odată la 3 ore să nu se mucegăiască. GREŞIT !!! Magazinul NU ţine sume titanice de bani, întrucât ăsta e rolul BĂNCII. Ceea ce imbecilii nu înţeleg când le spui că „aici nu este bancă„, extrem de ofensaţi că n-ai să le schimb milionul şi nevăzând mai departe de argumentul „dar sunteţi un magazin mare„.

  • De ce nu ai bani de rest? Cum românul e obişnuit să facă totul la botul calului, acesta trăieşte în cultura buticului din faţa blocului, de unde îşi poate face cumpărăturile în papuci de casă, lăsând liniştit televizorul aprins şi ceaiul la fiert. Pentru acest confort trebuie să plătească cu bani mărunţi, întrucât câteva bacnote de 100 de lei pot fi tot venitul pe ziua respectivă a acestor buticari, vânzători de nimicuri. Şi ca să facă asta, pensionarii merg la supermarket aşa cum tinerii merg în mall, scopul principal nefiind cumparaturile.
  • Vin cu milionul la prima oră. Lipsa crasă de înţelegere se produce atunci când vin cu miliardul de dimineaţă ca să ia un pateu, şi ăla la reducere. S-a născut o întreagă psihoză a banilor mărunţi, ca şi cum bacnotele mici sunt ceva rar, demn de colecţionat, bacnote pe care le ţin strâns la piept printr-un gest protectiv atunci când îi întrebi dacă TOTUŞI n-au să-ţi dea mai mărunt decât bacnota aia de 2 milioane cu care ia un iaurt.
  • Victime colaterale. Dacă vreodata vi la supermarket să-ţi faci nişte cumpărături decente pentru toată săptămâna, ceea ce presupune o sumă mai mare de bani şi trebuie să aştepţi casierul să aducă alţi bani pentru că nu are rest, să ştii şi tu că aşteptarea ta se datorează unei hoaşte nenorocite cu buze strânse care pute a naftalină, şi care a venit înaintea ta să plătească trei mere cu un milion. Şi un exemplu perfect de ignoranţă pluralistă este impasibilitatea cu care, dupa un astfel de scenariu, un altul continuă să plătească pachetul de biscuiţi cu bani exagerat de mari, spunându-şi că nu e problema lui ceea ce se întamplă la casă. 
  • Combinaţia fatală. Când în mod repetat îţi vin nesimţiţi ordinari al căror singur scop este să schimbe bani, încet dar sigur rămâi cu casa fără bani de schimb. Acelaşi lucru simte şi un soldat în război când rămâne fără muniţie şi este încolţit din toate părţile. Într-o astfel de situaţie vei simţi de fiecare dată un NOD ÎN STOAMAC la vederea unei bacnote de 50, 100 sau 200 de lei, şi nu ştiu dacă este vorba despre bacnota în sine sau despre gestul cu care îţi este fleoştită în faţă, un gest brusc, un gest de „sunt mândru că am bani şi sunt înstărit, cel puţin în faţa ta”, o abundenţă temporară de care se bucură deobicei românul atunci când preferă să-şi cheltuie tot salariul făcând cinste prietenilor prin baruri. O lăfăială de care ţie ţi se rupe, disperat că trebuie să reformulezi aceeaşi replică pe care ai dat-o de o oră încoace, făcând un imbecil să înţeleagă de ce nu mai ai tu să îi dai rest la abundenţa lui pe care ţi-a întins-o în faţă cu atâta mândrie.
  • Reţetă pentru preinfarct. Ca un addendum la ce am scris mai sus, momentul de vârf la o astfel de situaţie se atinge după următoarea reţetă: Dacă e rând mare şi deja auzi cum casierul cere disperat bani mai mici, pregăteşte bonurile de masă. Când ajungi la rând plăteşte tot cu bonuri, oferi un moment de respiro şi speranţă casierului. Diferenţa de 70 de bani achit-o cu bacnota de 1 milion după care bagi mâna în portofel foarte lent şi o scoţi brusc şi cu mândrie. Felicitări ! Acum poţi să îi citeşti bătăile de inimă pe minut după vena de la tâmplă.
  • Cum bagi un casier în spital. Vino la prima oră în supermarket. De preferat cât mai repede ca să apuci să vezi cum bagă măruntul în sertar. Cântăreşte o ceapă şi plăteste-o cu bacnota de 5 milioane. Şi mai apoi fă-i scandal că acolo e magazin mare şi e imposibil să nu aibe bani de dat rest. Evident există riscul ca un casier nervos să îţi scaneze faţa în mod repetat, până când ceapa aia ajunge la suma de 499 de lei, suma al cărei rest ţi-l va înmâna cu mare drag.
supermarket floor
Ăştia sunt cei cu pretenţii

4. Taranii la oras. Un casier lucrează cu publicul. La fel şi un agent de vânzări. Dar dacă agentul de vânzări are un public ţintă, spre exemplu cumpărători de anvelope, un supermarket vizează o nevoie de bază a oamenilor, pe care o deţin toţi, de la boschetari, până la patroni de cluburi. (Ar mai fi şi nevoia de a schimba bani, dar am vorbit destul despre asta) Deşi psihologia m-a învăţat că fiecare caracter şi situaţie în parte are un o abordare specifică, politica firmei pune un şablon unic pe aceşti indivizi, şablonul de CLIENT. CLIENT poate să însemne boschetarul ăla plin de bube care parcă te apucă dinadins de mână când ii dai restul, chiar dacă i-l arunci de la jumate de metru. CLIENT poate să însemne o persoană la costum, cu bluetooth-ul în ureche, care miroase bine şi e foarte amabilă. CLIENT poate să însemne o ţărancă cu accent de Târnova care pute a oi şi care s-a oprit din mulsul vacii pentru o vizită la supermarket unde face scandal pentru că nu înţelege bonul de casă, neştiind să calculeze cu zecimale şi având impresia că cineva a furat-o.  Şi aceştia din urmă ma deranjează cel mai tare, ţăranii, fie că au sălaş pe deal, fie că locuiesc în apartament. Ţăranul care intră în supermarket, dar a crescut în târg, face scandal pentru că are dreptul, vrea civilizaţie, dar nu o înţelege; are pretenţii de european, dar comportament de om al pădurilor. Face scandal mai ceva ca un inspector că nu e posibil ca preţul de la un produs să fie altul decât la raft, are pretenţii de la magazin de parcă el ar fi directorul, însă uită de decenţă când aruncă bonuri pe jos, coşuri printre rafturi sau lasă un lapte să expire ascuns în raionul de pamperşi.  Ăsta este (d)efectul democraţiei, li s-a dat dreptul la replică şi celor care nu au nimic de zis …

5. Cozile. Te înţeleg dacă eşti anxios atunci când aştepţi la rând pentru un transplant de rinichi, o transfuzie de sânge sau o operaţie pe cord. În schimb, dacă ai ales să stai la un rând în care se află alte 20 de persoane, toate cumpărând lucruri nenecesare, este strict alegerea ta. Nu e vina casierului pentru că tu vi să-ţi iei un castravete şi o pungă de ceapă în ditamai supermarketul şi mai apoi te frustrezi că ai de aşteptat. Şi faptul că te uiţi urât la casier nu ajută rândul să meargă mai departe şi nici faptul că începi să strigi isteric că aşa ceva e de neconceput. Şi culmea că ăştia care urlă sunt tocmai relicvele comuniste care au aşteptat zilnic atâţia ani la rând pentru 200 de grame de zahăr.

6. Nemulţumiţii. Mereu găsesc câte ceva care să le displacă, e un sport pentru ei. Ai impresia că aceştia sunt arbitrii şi nu clienţi. Scopul lor este să inspecteze magazinul, nu să-şi ia un cofrag de 6 ouă. Şi după analiza făcută, vin să-ţi comunice raportul, de parcă la casă s-a mutat biroul directorului general. Vor să se simtă importanţi, să vadă ca au un impact asupra mediului. Dacă vedem lucrurile optimist, atunci am putea considera asta ca un feedback şi feedback-ul mereu ajută să te îmbunătăţeşti. Însă de multe ori nemulţumirea provine din propria imbecilitate, când un ins se chiorăşte în altă parte decât ar trebui la raft şi mai apoi spune că nu e bun preţul. Indivizi care nu înţeleg ofertele, bonurile de casă sau informaţiile din magazin. Preferă să facă scandal decât să se informeze înainte. Se uită la termenul de garanţie de abia când se află în ditamai coada şi eventual au o revelaţie că nu era produsul pe care îl doreau, numai după ce l-ai scanat. „Nu mai vin în viaţa mea la voi ! Nu se poate aşa ceva !”  Atunci nu mai veni dă-te-n carici, marş la piaţă, acolo te-ai simţi în elemntul tău. Dar ei continuă să vină pentru că au nevoie, pentru că stau aproape şi pentru că realizează că scopul fundamental este totuşi să facă cumpărături.

12 motive ca să nu fii casier la supermarket (partea 2)

Anunțuri

56 de gânduri despre “12 motive ca să nu fi casier la supermarket (partea 1)

  1. Sa fiu scuzat daca este ceva in neregula:D-ta care scri acest articol de mai sus poate nu ai mai fost scos din padure pana acum de aceia vi cu astfel de solutii aberante,cu expresii ridicole”taranii”,”pute”,”nu are rabdare”,”vine la magazin fara bani marunti”,”unde este inca o casiera”.Cred ca d-ta ai fost prima data la un magazin,s-au vi de la spital.Dar vad ca iti dai cu parerea jignind. Cred ca vrei sa ne incerci rabdarea cu acest articol.
    Bunele maniere (care sunt testate toate casierele),spun ca un magazin cu pretentii,trebuie sa ofere toate conditiile pt.ca un cumparator sa fie atras sa cunsume marfa magazinului si tot personalul sau sa aiba un comportament adecvat, civilizat.Ce se intampla daca un client este mai nervos,stresat,etc.iar casierul este inconstient si provoaca un scandal in magazin ?.Va spun eu vine un jandarm si se ajunge la declaratii cu subsemnatul de ambele parti.Ce e de facut casiera fiind testata si avand si spor de stres(lucreaza cu clienti diversi ca si frizerii),trebuie sa calmeze situatia asigurand conditii normale de lucru,inclusiv bani marunti.

    1. Domnule Mora Ghe., imi pare rau ca v-a suparat acest articol, dar nu vreau sa-mi imaginez cum veti reactiona cand veti citi partea a doua.Apropos, spor de stres nu exista, casierii suporta nesimtirea pe gratis.

      1. Corect Razvan ,dar vina este a politicienilor si a bancilor,de ce cardul nu e implementat mai mult,traiesc in Belgia de 26 de ani, am vazut vre-o 34 de tari,dar harababura ca in Romania nu am vazut si nu e doar in magazine,de parca ar scrie pe toate locurile..” De ce sa nu complicam lucrurile foarte simple”..civlizatia cu care se „bat” in piept multi ,dar care nu se aplica nicaieri, va spun eu ca am rezolvat-o un supraveghetor la casele de taxat si eventual niste tineri care invata meserie, sa ajute persoanele in virsta,da casierul este stresat ,dar nu numai din cauza clientului,magazinul care este bine coordonat are mai putin stres,deci daca promovam competenta ,dispare stresul, aici in orasul meu s-a deschis un magazin olandez „Albert Hein” si am vazut de la inceput cum trebuie sa functioneze un magazin,mai zilele trecute ,din cauza ca aveau ,pesonal in concediu’ cei din conducere in frunte cu seful cel mare au trecut la munca „de jos”ce exemplu, omul a demonstrat daca cineva isi punea ..problema ,ca este capabil sa faca .si munca de jos si sa o faca bine si repede..respect ,pentru asemenea sefi..

      2. Total de acord cu tine si articolul tau. Spor de stres nu exista si politica firmei te obliga sa zambesti amabil tuturor categoriilor de clienti( majoritatea nesimtiti)

      3. este cel mai bun si mai adevarat articol citit vreodata. sunt casiera de cand am terminat liceul.. le pot explica clientilor de 1000 de ori ca unele probleme din magazin CHIAR nu sunt din vina mea.. ca tot pe o ureche le intra si le iese pe cur

    2. Dl MORA ,

      din ce am citit scris de dvs pot concluziona :execrabil scrii,limba romaneasca este o necunoscuta pentru domnia ta…
      ..scri….se scrie cu doi i…scrii, aceia=gresit se scrie aceea,vii verbul a veni ai scris cu un i ,se scrie cu doi,s-au….se scrie sau ….dupa doua puncte scrii cu litera mare….doamneee cu cine ai facut gramatica? sau sa intreb DACA ai facut??
      Offffff,vai si amar de limba noastra !!!!

      1. care „limba” aia care din 2 in 2 ani isi schimba cuvintele sau gramatica, ok am sa „sharuiesc” acest raspûns,”ok,asta ..limba romana ,exemplele sint nenumarate si „accurate”..pai !!!!!!!!!!!!!!!!!!

      2. omul maii si greseste. nu incerc sa iau apararea nimanui .. nu v-a cerut nimeni parerea.. si mai ales nu suntem in scoala …
        omul si-a spus parerea lui despre „cum e sa fi casier”.. sunt total de acord cu el

      3. CRED CA CU MATA A FACUT GRAMATICA. EU ZIC CA TE INCADREZI LA CATEGORIA DE NESIMTITI DIN SUPERMARKET !

    3. sunt casiera de 6 ani!!!
      tin sa precizez mai multe aspete ale unui casier: 1. nimeni nu te instruieste cum sa tratezi un client nervos sau isteric!!! 2.daca soliciti unui casier principal sa ti se aduca marunt raspunsul lui va fii ”cere si tu la cientii ca nu mai avem” sau „ai nevoie asa urgenta ca nu mai am si dureza pana fac rost sau merg in trezor sa schimb”!!! 3. ca sa reusesti sa multumesti un client ar trebui sa fii un robot care se uita la carucior si in secunda doi este scanat si eventula sa ii pui si produsele direc in plasa asezate direc pe categorii fara sa ii mai ceri sa iti si plateasca podusele, cel mai multumit client este cel care nu plateste!!! 4.dorinta clientiilor cea mai mare este sa fie pupatii in „…” si dupa care sa le mai si multumesti frumos!!! lista poate sa continue ca as avea mai multe de spus in numele tuturor casierilor care chiar sunt foarte prost platiti si nimeni nu primeste nici un spor de stres!!! in cei sase ani de casierie am intalnit tot felul de oameni, pe uni nici nu ii pot numi oameni!!!, daca doriti respect de ce nu oferiti si voi repect domnilor clientii???

      Pe scurt: imi doresc ca fiecare client sa fie macar pt o luna casier si dupa aia sa vedem daca mai are aceleasi reactii alergige cand le vine randul la casa!!! Multumesc pt atentie!!!

      1. O luna este mult…..o zi consider ca le este de ajuns,dar ar fi in zadar ,cand ar ajunge in postura de client ar proceda ca si inainte. Asta este educatia primita si nu ii putem schimba.

      2. Oooo mare adevar ai spus sima ramona…e greu sa fii casier….o luna nu rezista nici macar unul…dar testat macar o saptamana ..tare bine ar fi…

    4. Adevarat domnule mora,are dreptate acest baiat razvan ,eu am fost casiera timp de 4 ani jumate si stiu cum merge treaba ,degeaba te porti frumos cu majoritatea clientilor ca tot luat de prost esti asa ca daca nu ati lucrat in domeniu…..imi pare rau.

    5. Spor de stres?Habar nu aveti despre ce vorbiti,in afara de salariul minim pe economie nu au nimic si cred ca da expresiile sunt jignitoare dar foarte adevărate…democratie inteleasa prost si aplicata ca atare de oameni ca dumneavoastră care uitati ca si casierele sunt oameni care au familii,probleme si totusi zâmbesc si suporta oameni ca dumneavoastră pentru „spor de stres”

    6. Am ai eu o intrebare : cand zici ” trebuie sa ofere toate conditiile…” la ce va referi? Aveti impresia ca un casier este pus acolo sa educe lumea? In mare parte articolul are dreptate…

    7. Stimate domnule More Ghe. Va recomand sa luati si sa cititi o carte de gramatica si un dictionar al limbii romane. Personal lucrez in comert de 15 ani si in mare parte cele scrise in articol sunt exact ca in realitate. Spor de stres? Casierele au cel mai mic salariu dintr-un supermarket. casierele nu sunt super oameni si cu siguranta toate frustarile clientilor sunt revarsate asupra casierelor.
      Cu stima!

    8. Oare de unde aveti informatia ca salariul casierului este „umflat” de un spor de stres? Si ar trebui sa fiti SI d-stra atent la modul de exprimare si de scriere…sa nu aruncam cu pietre…NU TREBUIE SA SUPORTE CASIERUL proasta crestere sau furia celor care se numesc clienti…Trebuie doar sa se comporte decent …ATAT.. ca si noi C L I E N T I I ..

  2. Dl.Mora nu „lucra cu clientul”,indiferent daca este scolar,liceean,student,angajat,patron sau pensionar…
    D-le Mora,eu nu sunt asa de ingaduitor ca Razvan si ti-o spun la modul direct:ori nu traiesti in Romania,ori in serviciul d-tale (daca-l ai) nu esti in relatie directa cu clientul!
    Daca inca nu te-ai prins,postarea asta pe blog este cea a unei experiente traite de o parte a baricadei si nu „vazuta sau auzita” de cealalta parte…este de fapt o refulare la adresa romanilor din Romania (si mai ales cei „aflati” in Romania,”acea tara frumoasa…pacat ca e locuita”) care cred ca au numai drepturi dar indatoriri,nu!
    …ce ma distreaza „bloggerii” care „stiu” cum ar trebui sa fim,mai ales cei „de cealalta parte a baricadei”,in traducere libera ,”vedem paiul din ochiul celuilalt,dar nu vedem barna din ochiul nostru”.
    BTW:
    „Cred ca vrei sa ne incerci rabdarea cu acest articol.”
    …nu te obliga nimeni sa-l citesti si cu atat mai mult sa-l comentezi!
    Addendum:
    Daca ma insel si lucrezi direct cu oamenii,imi cer scuze pt.postarea mea in momentul in care ai sa ne impartasesti ceva viabil din experienta ta profesionala „cu clientii”.

  3. prea tare articolul asta…. imi place la nebunie si nici nu stii cata dreptate ai razvan…..si eu lucrez in iasi la un xerox mic si este frecventat mai des de studentii de la drept care vin cu carti sau foi la xerox. se mai nimereste sa vina cate o mofturoasa care pt 2-3 foi vine cu un milion sa ii dau rest. daca le zic ca nu am zic ca ma dau in judecata ca sunt obligat sa am rest iar maruntis de 5 bani si 10 bani nu accepta si inteleg perfect articolul asta…..asa ma crizeaza fiintele de genul cu ifose ca vin cu un milion de parca noi casierii sunttem niste primitivi care nu au mai vazut bani mari.

  4. am gasit blogul in cautarea de a le da peste nas mucoaselor care zic ca stiu legea care se vede ca nu stiu sa o si aplice si care vin cu texte precum ” esti obligat sa mergi sa imi schimbi banii ca eu nu umblu din moment ce sunt client” ” ca sunt clientul tau si consumator si esti obligat sa imi dai rest nu ma intereseaza'” sau ” marunti nu primesc vreau doar bancnote sau cel mult de 50 de bani” si chiar vroiam sa te intrebi daca stii legile in vigoare care obliga sa ai rest pt orice bancnota la prima ora. din ce am gasit eu sunt legi care amendeaza pe cei care dau rest bomboane si gume inloc de bani . da.mi un link cu legile respective daca se intampla sa le stii sau da.mi un mail.bafta

  5. Wow, nu vreau sa imi inchipui cum ai reactiona daca ai lucra la Kaufland si nu la Billa unde vin zilnic 50 de oameni cu o punga de portocale si 3 cartofi intr-o mana. Frustrarea ta pe oamenii care vin si-si fac „cumparaturile” nu e motivata. Tu ai sa ajungi sa faci cu nervii daca bagi totul in seama si te implici in totalitate si dai crezare oricui si la orice. Trebuie sa te obisnuiesti cu situatia ca lucrurile si oamenii nu sunt si nu vor fi niciodata cum vrei tu. Exista fel si fel de caractere care se lasa, mai mult sau mai putini influentati de alti idioti ca ei si uite asa… efectul de turma renaste in cacatul asta de oras. Fi mai relaxat si incearca (,) ca dupa o zi de munca, sa te duci acasa calm si linistit, gandindu-te ca a mai trecut o zi, pe care iei niste maruntis si te pui la laptop la o tigara si un serial, mai iesi afara.. starea de bine denota pasivitate. Daca nu esti pasiv si lasi sa treaca de la tine..o sa ajungi poate la fel ca frustratii batranei care vin la tine la casa si parca-ti fac in ciuda cu miscarile lor de melc turbat cu intercooler . Cel mai bun la orice este calmul si ratiunea 🙂

  6. Foarte bun articolul si plin de adevar. Nu pot sa cred ca ai lucrat in domeniu, sau poate doar putin, din curiozitate. Cred ca ti-ar sta foarte bine in postura de coleg al lui Banciu pe B1.

    1. Asta e greu ! Banciu nu e refulat desi uneori pare ! ! Asta e reactia lui normala iar nivelul de cunostinte +IQ este net superior ! E greu de facut diferenta intre cei doi daca nu o intelegi…

  7. Mi-a plăcut articolul ,foarte adevărat tot ce-ai scris,am lucrat casiera la doua supermarketuri si credeți-mă ca n-as mai lucra ,nu mai am rabdarea necesară pt postul de casiera .

  8. Am fost casiera la penny si sper sa nu mai ajung in situatia de alucra din nou la un hipermarket, Este adevarat ce ai scris, nu ai cum sa te sustragi angrenajului si sa devii pasiv cand ajungi acasa. Media mea de clienti pe zi era in jur de 400, carora trebuia sa le zic:Buna ziua! Card penny aveti, daca nu, doriti sa va faceti, luati formularul si completati-l ! Caruciorul in fata sa verific daca nu e marfa uitata. Bineinteles ca mai saream unele intrebari, pentru ca ni se cerea sa scanam repede in timp ce ne spuneam textul repede le mai puneam si in carucioare marfa, caci unii se miscau incet in mod voit, noi eram monitorizate de unele sefe carora nule eram dragi sau erau cei de la paza, care ne mai parau la sefi , in loc sa vada de hoti. Va mai pot spune ca pauza era de 15 min., uneori mai putin sau deloc, marfa la raft puneam,curatenie afara si in interior(w.c.uri ale noastre si ale clientilor de spalat,uneori eram chemate pe casa si nu aveam timp sa ne spalam pe maini, caci nu in totdeauna ni se dadeau manusi de unica folosinta), suplimentare neplatite, concediul cate o saptamana, schimbul 2se prelungea pana la 12, am prins si 1 noaptea, sunt multe frustrari, eram considerati cantitate neglijabila, simteam ca ma alienez mental si-n acea saptamana de concediu zaceam de oboseala. Sa vii la munca si sa nu stii cand vei pleca, mai ales in miez de noapte , nu ni se decontau banii de taxi. Sunt multe nereguli, hipermarketurile chiar sunt intangibile, nu le controleaza nimeni? Nu am cerut conditii ideale pentru a fi casier, dar cred ca se doreste confuzie, personalul insuficient, bun la toate(apropo unora dintre colegi li se ingaduia pauza de 30 min. si mai erau si fumatori inraiti, la unele corporatii fumatorii fac suplimentare pentru pauzele de fumat), toate se rasfrang negativ asupra casierilor, mai apoi catre clienti. Nu mi-am varsat naduful tot, dar in tot acest timp lucrat acolo mi-am descoperit limitele, mi-am dezvoltat niste abilitati care imi folosesc ulterior. Sa aveti o viata frumoasa!

  9. Foarte bun si adevarat articolul.Eu am lucrat intr-un hipermarket,nu am fost casier,am lucrat la tehnic,dar ma pun martor ca sunt multi bizoni printre client I.

  10. doux daca taceai…
    lipsa casierilor se datoreaza in special din vina clientilor.
    se angajeaza o fata, o studenta in primul an (munceste pentru banii de chirie..), prima saptamana pe casa. cel putin o data pe zi un bou trebuie sa tipe la ea si o vaca sa o faca proasta oricat de amabila si draguta e ea, ce crezi se angajeaza 2-3 casieri dar in acelasi timp 5 isi dau demisia. de ce nu sunt casieri? pentru ca nu multi pot suporta nesimtirea altora,
    lucrez de peste 2 ani intr-un hypermarket si am vazut ce nu credeam ca firea umana poate face intr-o tara cum vrem sa o credem civilizata.

  11. Nici in vanzari lucrurile nu stau roz.La 19, m-am angajat pe un salariu de mizerie 700 lei dar pe care atunci il consideram foarte bun.Vindeam IT, pe langa consilierea clientilor trebuia sa car marfa, sterg praful, sa dau cu mopul, receptionez marfa, aranjez depozitul, sa fac inventare periodice, sa receptionez produsele in service, sa aranjez marfa la raft, sa aprovizionez rafturile cu marfa, sa fac pe casierul, sa vand poruduse si servicii.Eram fericit ca am banii mei, eram plin de sperante si cu dorinta de a invata si evolua.Pe langa multitudinea de clienti care vorba dl.Razvan ca isi foloseau mai multa energie sa urle decat sa gandeasca cand pateau cate ceva si ca iei sunt cetateni europeni si au drepturi mi s-a taiat craca de sub picioare de fiecare data cand am incercat sa urc o pozitie mai sus.Dupa 3 ani in care am suportat toate natiile de clienti , bataia de joc in care eram tratat de catre sefi si fire albe la propiu iesite in cap mi-am dat demisia.Am ales un domeniu unde numai am legatura cu clientii, cei drept am stat si am cautat cateva luni bune un alt loc dar a meritat.A durat atat deoarece multe job-uri sunt in vanzari, lucru pe care nu il mai voiam.Numai acceptati bataia de joc!!! cautati-va in alta parte, specializati-va pe un alt demeniu.

  12. Dau dreptate tuturor casierelor,casierilor,clientilor le zic doar sa mearga dracului sa se civilizeze.Eu lucrez in strainatate,nu exista sa nu stai la coada,la fel ca la romani,dar clientii sunt civilizati,nu striga nu merg sa schimbe bani,nu fac scandal si nu streseaza in jurul lor pe nimeni,toata lumea are RABDARE.Cand vin in tara si vad bizonii la casa ma apuca mila pentru biata casiera,bietul casier,si stiti ceva?imi pare rau ca romanul a ajuns asa needucat.Si aici e de vina lipsa celor 7 ani de acasa,nu scoala sau mai stiu eu ce,doar ii vad pe straini cum isi educa odraslele,degeaba o dam cotita ca vezi doamne suntem europeni si mai stiu eu ce drepturi avem,in primul rand trebuie sa fii om,dupa sa dai cu piatra si sq comentezi,nu invers.Imi cer scuze,nu am vrut sa jignesc pe nimeni,dar ma deranjeaza cand vad cata rautate este la noi in tara,caci asta este pur si simplu,RAUTATE.Si cu asta am zis ce am avut de spus.

  13. Ce am eu de spus este ca Romanul inca nu este destul de civilizat cand merge la cumparaturi! La fiecare client trebuie sa-i explici ca produsele se scot din cos si se pun pe banda, nu direct cosul de cumparaturi si casierul sa-ti scormoneasca prin cos pana ajung la supa instant sau plicul de zahar. Ca si casier tu incasezi tot ce nu e in regula intr-un magazin pe sala de vanzare! Totusi cei care au rabdare de cele mai multe ori sunt batranii care au stat la coada pe vremea raposatului si nu tinerii de la care ai avea asteptari mai mari! Drespre schimbat bani, ca si caseir, nu ai nici voie nici datoria sa o faci iar romanul trebuie sa invete cai 5 lei in 50 de bani e acelasi lucru cu 5 lei in bacnota!

    1. Wow! A aparut cel mai „educat” roman… Ce vocabular bogat ai mai Iacob :))))). Eu nu mai injur din clasa a 4 a si iti recomand si tie un truc util ca sa te lasi de un asemenea limbaj (asta daca doresti o schimbare bineinteles). Eu pana in clasa a 4 a am injurat, cam urat mai ales pentru o fata. Pana am inceput sa ma autoevaluez si sa ma vad cum m-ar vedea ceilalti si am constatat ca mi-e rusine cu mine cu un asemenea limbaj. Si m-am hotarat sa-l schimb cu un alt cuvant caraghios. Cand imi venea sa zic o injuratura ziceam „stuchitear matele” normal ca dupa ma bufnea rasul si usor usor am renuntat. Azi am 26 de ani si mandra ca am reusit sa scap de un limbaj urat (desi la mine in familie nu auzeam asemenea vorbe jignitoare). Daca am incerca sa fim mai buni totul ar fi mai frumos. Spunea cineva intr-un articol pe care l-am citit candva ca: oamenii spun, arata si ofera ceea ce au in suflete. Si tu, Iacob doar atat ai de aratat, de spus si de oferit? Doar lucruri urate?
      In orice caz, felicitari autorului pentru acest adevar dureros. Si eu am lucrat in vanzari intr-un mall, nu in supermarket dar exact acelasi comportament al clientilor am intalnit (comportament superior de parca casierii ar trebui sa fie sclavii lor; la buna ziua/o zi buna s.a nici nu se sinchiseau sa raspunda unii fandositi; in privinta banilor la fel…aveam 1 milion in casa la prima ora si ei veneau cu 1 – 2 milioane si cereau o cafea doar ca sa-si schimbe banii). De curand, am avut ocazia sa merg intr-o mica vacanta in afara si m-am mirat cata rabdare au cu ceilalti din jurul lor. Casierele se miscau fff incet spre deosebire de cele de la noi, nestresate de conducere presupun, unele cu unghii de juma de metru abia apasau pe ecran ;)))) (la inceput nu prea am avut rabdare fiind obisnuita cu ritmul din tara, dar apoi m-am obisnuit cu ritmul lor). Daca o masina din fata lor se oprea sa vorbeasca cu un pieton, ceilalti din spate nu claxonau, nu injurau, nimic, doar asteptau. Chiar ma gandeam ca daca o asemenea situatie s-ar fi intamplat la noi in tara cred ca cel care oprea asa isi lua si bataie. Insa trebuie sa recunosc ca nu am fost de acord cu cel care a oprit (nu a oferit respect celor din spate facand asta), dar m-a mirat felul in care au reactionat ceilalti din spatele lui (pasiv). Nu sunt eu foarte religioasa, dar cred in viata, iubire, oameni si bunatate. O singura viata avem. Depinde de noi cum dorim sa o traim calitativ sau necalitativ. Bogati sau saraci trebuie sa ne pastram omenia, nu sa o pierdem din cauza banilor. Banii vin, se duc, dar oamenii conteaza. Ei sufera si mor din cauza bolilor declansate de stres. Saracia e un stres sufiecient, macar oamenii sa nu intensifice stresul si mai tare. Haideti sa fim mai buni si intelegatori unii cu altii! Ce e asa greu? Cei care au daca nu doresc sa ajute fincanciar cu altii, macar cu un omenia sa-i ajute, o vorba buna, un comportament decent si omenesc. Daca tot ne numim oameni, sa fim si educati! Sa nu ne comportam mai rau ca animalele salbatice. RESPECT, IUBIRE, INTELEGERE sunt niste cuvinte care trebuie sa existe nu doar intr-un cuplu, ci si in relatia cu cei din afara cuplului :).

      1. In mod normal sterg mesajele injurioase, dar asta a fost atat de random si spontan incat l-am lasat acolo asa cum lasi o pata pe monitor pe care o observi dar nu te obosesti sa o stergi pt ca nu te deranjeaza daca nu o bagi in seama.

        Multumesc Dana pt comentariu. Asa cum ai spus si tu, in UK am observat ca aici clientii in magazine sau la orice fel de coada sunt rabdatori si in primul rand politicosi. Nu o sa vezi niciodata certuri pe tema „te-ai bagat in fata mea”, ba dimpotriva te invita sa treci in fata daca te vad grabit. In romania am imbratisat atitudinea de „secolul vitezei” sau „time it’s money” specifice vestului, dar am uitat sa preluam si politetea de care acestia dau dovada.

  14. Ca o adaugare la cele de mai sus: in prezent ambii parinti lucreaza in Kaufland – mama casier si tatal lucrator comercial pe raion (desi am inteles ca in curand si in Kaufland va fi ca la Lidl – toti angajatii sa faca de toate prin rotatie). Numai cate mi-au povestit prin ce intamplari au trecut cu multi clienti ma simteam deja stresata si nervoasa, dapai ei care lucreaza acolo de aproximativ 6 -7 ani, au o varsta si nu pot sa-si schimbe serviciul. Trebuie sa indure atat multitudinea de reguli impuse in privinta productivitatii (desi conducerea se plange ca nu sunt vanzari, am vazut recent intr-un studiu de piata ca in frunte ca si venituri incasate anual dintre toate supermarketurile din tara ar fi Kaufland) cat si nesimtirea multor clienti. Conducerea obliga casierii sa se miste mai repede (pentru productivitate si cand vine clientul – da unde va grabiti, scanati mai incet?! Te misti incet – esti sactionat la salariu, te misti repede – incepe sa bombane clientul… Doamne fereste! Nici nu stii ce sa mai faci intr-o astfel de situatie :)))). Apoi o alta situatie cand mai vine vreo persoana cu lista de cumparaturi la lucratorul comercial si are pretentia sa-l duca unde se gasesc toate produsele de pe lista ca lui ii e lene sa cerceteze magazinul. Cati oameni, atatea comportamente exagerate. Tatal a fost operat la tiroida si dupa 17 zile la munca la carat baxuri, paleti s.a, trebuie sa mai faca si munca colegilor lenesi si in timpul liber se mai duce la lucrari ca si instalator atunci cand e chemat (vechea functie). Ma intreb cat sa mai reziste un om, oare? Munca asta stresanta, epuizanta deja i-a imbolnavit…politicienii astia care stau cu fundul pe scaun degeaba, au mai dat si ei lege ca oamenii sa iasa la pensie la o varsta aproape imposibila in astfel de conditii de munca pana la epuizare. Da, politicienii mai pot munci la varsta aia, dar cei care-si rup picioarele, spatele, creierul de munca, plus alte boli care mai apar in urma degradarii organismului…aia cat rezista oare? Pana moartea ii va gasi si pensiile nu le mai vor primi. Pe asta se si bazeaza smecherii astia lacomi, nu se mai satura de bani. sa le fie doar lor bine.

  15. Sau un alt caz de-a rasu-plansu: o clienta voia sa-i fure mamei jobu-ul de casiera, vazand ca e o femeie calma credea ca e si usor de prostit. In nenumarate randuri se aseza doar la casa ei si ascundea diverse produse in ideea ca daca nu le descopera fugea repede la informatii si ii facea plangere ca nu e o angajata buna si sa o dea afara ca ea si-ar face treaba mai bine. Din fericire tertipurile ei nu au functionat in fata vigilentei mamei. Cata rautate poate exista :O !

  16. Imi pare de voi ca ati vandut tara strainilor care va fac niste consumatori , dar nu producatori. unde-i vii mandria ca sunteti Romani, daca aveati o economia care se dezvolta si marfurile se scria Produs in ROMANIA , iar acuma unde-s acestea marfuri. Va vindeti natiunea pentru niste Kau Lild etc.. Va fac drumuri care sa transporteze marfa din EUROPA. Da unde-s trotuarele din sate sau ei nu sunt europeni. Deschideti ochii si trezitiva.,

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s